
اقتصاد۲۴- وی همچنین بیمه بدنه را نیازمند بازنگری جدی دانست و افزود: افزایش قیمت قطعات، تفاوت قیمت هزینه تعمیرات در نمایندگی مجاز با بازار آزاد، رشد هزینههای اجرت دستمزد، نرخشکنی برخی شرکتهای بیمه و افزایش تصادفات، فشار مضاعفی بر این رشته وارد کرده است.
⬅️ رزقی بیشترین گلایه بیمهگزاران بیمه بدنه را کسورات قانونی از قبیل اعمال فرانشیز، استهلاک و ماده ۱۰ قانون بیمه به دلیل کمتر بیمهکردن خودرو به ارزش واقعی، زمانبر بودن پرداخت خسارت و تفاوت سطح خدمات شرکتهای بیمه عنوان کرد.
⬅️ به گفته رزقی، فشارهای اقتصادی، تجربههای منفی از پرداخت خسارت در بعضی از شرکتهای بیمه، هزینه بالای حق بیمه نسبت به درآمد افراد، درک نادرست ریسکهای واقعی، پیچیدگی پوششها و ضعف آموزش و اطلاعرسانی از دلایل پایین بودن ضریب نفوذ بیمه بدنه است.
⬅️ مدیر بیمههای خودرو بیمه سرمد با اشاره به ایجاد امنیت مالی توسط بیمه بدنه در هنگام بروز خسارت، اظهار داشت: سفارشیسازی پوششهای بیمه بدنه باعث تطبیق بیمهنامه با نیاز واقعی بیمهگزار، کاهش هزینههای غیرضروری، افزایش رضایت، اعتماد و در نهایت تمدید و وفاداری مشتریان میشود.
⬅️ رزقی تحول دیجیتال را یکی از مهمترین عوامل افزایش رضایت بیمهگزاران دانست و گفت: صدور و ثبت خسارت آنلاین بیمهنامه، ارزیابی غیرحضوری، پرداخت سریع خسارت و تحلیل دادههای ریسک، ضمن کاهش خطا و اختلاف نظر، تجربه مشتری را به شکل محسوسی بهبود داده است.